maanantai 21. tammikuuta 2013

Paitaompelua

Joululomalta palattihin hengis ja yhyren kangaskassin kans: kummipojan äiree oli käyny kangasales ja ostanu mulle kassillisen kankahia :) Hianoja kaikki tyynni, mutta vasta yhtä on leikattu ja ommeltu pairaksi.








Autopaita
ohoje: More Grey Ottobre 4/2011, levennetty sivusaumoosta pikkuisen
tarvikkehet: Autokangas (trikoon ja kolleken välimaastoa, en osaa sanoa tarkemmin) ja oranssi resori Kauhavan Kilokankaasta
koko: 116, vähä kasvunvaraa
kuka saa: kummipoika Eero 5,5 v
Alimmas kuvas mun syksyllä tilaamat merkit. Merkit tilattu ruotsalaisesta firmasta, jonka nimes oli 3 ja x, mutta en enää löyrä sitä! Aika moni varmaan arvaa, mistä sanoosta lyhenne tuloo. Merkityksiä on toinenki: mun paappa oli Toivo ja isopaappa samoon



Autojämäpaita
ohoje: More Grey Ottobre 4/2011
tarvikkehet: Autojoustofotee ja turkoosi joustofrotee Metsolasta, keltaanen resori Hannan kankaalta, keltainen applikaatiokangas jämiä. Tähän käytin viimeiset palat kummastaki kankaasta ja sen on paita näköönenki! Ehkä menöö kotipaitana ;)
koko: 110
kuka saa: Eero 5,5 v






Mettäpaita
ohoje: More Grey Ottobre 4/2011
tarvikkehet: Mettäkuvioonen trikoo Metsola, keltaanen resori Hannan kangas
koko: 98, toivottavasti on sopiva
kuka saa: Moona 2,5 v. Moona sai pikkusiskon ja kun pikkusiskolle torstaina viärään vaatteita lahajaksi, niin ajattelin, että olis kiva, jos isosiskooki sais omansa :)

4 kommenttia:

  1. Hauska merkki! Olisko se yks merkitys: H-ope, eli Henna ope? :)
    Kivoja paitoja!

    VastaaPoista
  2. Mulla vähän kesti tuon merkin kanssa... mutta hoksasin sentään ihan itse :D

    Ihana tuo mettäkuvioinen kangas. Ja ihanaa, että teit tytölle tuollaisen reippaan paidan. Olen monesti harmitellut, että tyttöjen vaatteista ei monestikaan löydy sellaisia kunnolla värikkäitä ja iloisia kuoseja vaan ne ovat usein vaan sitä pinkkiä ja vähän lällyä, vaikka toki nättejä sellaisetkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiitu! Mä oon sitä mieltä, että kaikki värit käy lapsille, ei oo tyttöjen värejä ja poikien! Ja nuo viidakot ja metsän ja muut värikkäät käy yhtä lailla kummillekin. Vain toiveesta teen vaaleanpunaista tai erityisesti "tyttömäistä".

      Poista

Kiitos kommenteista, ne aina piristää miältä! Tänan kommentide eest!